18 Disember 2012

Deklarasi Mujahidin Syria

ALLAHUAKBAR...
ALLAHUAKBAR.....
ALLAHUAKBAR.......

Ini merupakan teks deklarasi mujahidin Syria untuk tegaknya Khilafah Islam

Bertepatan dengan tarikh 12/12/2012 beberapa brigade mujahidin bersama menyertai dukungan dan perjuangan berdirinya negara Khilafah di Syria. Sebelumnya dikhabarkan bahawa beberapa pimpinan brigade telah bersumpah untuk berusaha dengan sekuat tenaganya mendirikan negara khilafah islam setelah tumbangnya regim diktator Bashar al-Assad kelak, mereka juga menolak gagasan negara sivil demokrasi yg dipromosikan oleh negara-negara barat pimpinan AS dengan menggandingkan regim anteknya, negara-negara teluk. Selain itu mujahidin pejuang pembebasan Syria ini mendeklarasikan terbentuknya brigade-brigade yg bergabung dalam koalisi pendukung khilafah (liwa anshar al-khilafah). Rincihan teks deklarasi dan brigade yg ikut bergabung sebagai berikut:

Bismillahi Al-Rahman Al-Raheem,

"Yang berhak menetapkan hukum adalah Allah swt. Dialah yg telah memerintahkan kalian untuk tidak beribadah kecuali kepada Nya. Inilah agama yg lurus, namun kebanyakan manusia tidak mengetahuinya" (Terjemah Quran, Surat Yusuf 12:40)

Kami para pemimpin dari brigade-brigade sebagai berikut:

- Brigade Ansar Al Sharia
- Brigade Abdullah Ibn El-Zubeir
- Brigade Rijalullah
- Brigade As-Syahid Mustafa Abdul-Razzaq
- Brigade Syaifur Rahman

Dengan penuh keimanan kami memiliki kewajiban untuk melakukan aktiviti menegakkan hukum syariah islam dalam seluruh sendi kehidupan dan institusi pemerintahan, dan menuntut kami untuk meraih keredhaan Allah swt. Kami mendeklarasikan pembentukan brigade koalisi pendukung khilafah ( للواء انصار الخلافه) di daerah Aleppo bahagian barat, dan kami bersumpah kepada Allah swt (tabaaraka wa ta'ala), bahawa kami akan mengupayakan dengan bersungguh-sungguh untuk menggulingkan regim baath kafir pelaku kezhaliman. Kami juga menentang segala konspirasi persekongkolan baik dari dalam negeri mahupun luar negeri Syria, dan menghancurkan rencana busuk mereka berupa rencana negara sivil demokrasi. Serta beraktiviti dengan orang-orang yg ikhlas untuk mendirikan kembali negara Khilafah Islam, yg dengan negara tersebut kami akan mengakhiri penjajahan dan perbudakan yg telah berlangsung puluhan tahun lamanya hingga mengembalikan kami sebagai kaum yg terhormat diantara Timur dan Barat.

Sungguh, kami menyeru saudara-saudara kami para mukhlisin dari berbagai brigade pejuang pembebasan Syria untuk menyatukan visi dengan kami, dan mendeklarasikan diri untuk melepaskan diri dari agen-agen baru negara kolonialist (red:koalisi oposisi Syria yg dibentuk di Doha, Qatar). Kami juga memperingatkan mereka dari tawaran kompromi dalam hal agama untuk ditukar dengan wang dan persenjataan, kerana sangat jelas, disanalah terbentang kehancuran. Dan demi Allah yang menguasai segala sesuatu perbendaharaan di langit dan di bumi, namun orang-orang munafik tidak memahaminya (TQS Munafiqun 63:7)

Dan Allah (azza wa jala) telah memberikan jaminan bahawa Dia akan memberi pertolongan kepada kita, apabila kita menolong Nya, dan berusaha menegakkan agama dan hukum shariah Nya dengan tulus. Allah swt berfirman, "Wahai orang2 yang beriman, apabila kalian menolong agama Allah, maka Allah swt akan menolongmu dan menguatkan kedudukanmu (TQS Muhammad 47:7). Allahu Akbar, dan segala kemuliaan milik Allah, Takbir: الله اكبر …الله كبر ..الله اكبر

Qasam (sumpah):

نقسم بالله العظيم ان نكون حرسا امناء للاسلام وان نعبد الله لا نشرك به شيئا وان لا نرضى بغير نظام الخلافه ولو بذلنا في سبيله المهج والارواح والله على ما نقول شهيد …نكبير الله اكبر الله اكبر الله اكبر

Kami bersumpah dengan nama Allah yg Maha Agung, bahawa kami akan menjadi penjaga Islam yg terpercaya, dan kami akan menyembah-Nya dengan tidak mensekutukan-Nya, dan tidak akan redha dengan selain Sistem Khilafah mesikipun kami harus banyak berkorban dalam peperangan walau dengan nyawa. Dan cukup Allah swt yang menjadi saksi atas apa yang kami ucapkan.

Takbir. Allah Akbar…Allahu Akbar… Allahu Akbar…

Video dapat dilihat di :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=O-5uNi5VZHo

============================

P/s: Wahai saudaraku sekalian ayoh kita sama2 turut mendoakan para pejuang2 Allah yang ikhlas, untuk mengembalikan kehidupan islam, dengan method menegakkan syariah islam dalam bingkai khilafah dimana pun mereka berada.

Semoga mereka terus istiqamah dalam perjuangan, terus berjuang hingga titisan darah terakhir, terus mengagungkan dan mengangkat Islam sebagai satu-satunya jalan ampuh untuk kembali. Dipermudahkan Allah segala urusan mereka dan dipelihara dari segala macam kemaksiatan dan kemungkaran. Semoga kita juga dapat tergolong dengan mereka yang memperjuangkan syariah dan khilafah. Yang dengannya akan kembalilah keamanan dunia kepada Islam, dengannya terteraplah segala aturan wahyu, dengannya akan kembalilah islam memberikan kerahmatannya untuk seluruh alam.

Amin Amin Amin. Al ummah Turid Khilafah Islamiyah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan